ALTOP Industriālais parks
Austrumlatvijas viedo tehnoloģiju un pētniecības centrs (ALTOP)
Vispārīgā informācija par objektu
Industriālā parka būvniecība Lidostas ielā 4, Locikos, Naujenes pagastā, Augšdaugavas novadā (zemes vienības daļas kadastra apzīmējums: 44740020029, platība 231,77 ha).
Komersants, kurš nomās ēku, tiks izvēlēts atklātā, caurskatāmā un nediskriminējošā veidā, rīkojot atklātu, pārredzamu nomas tiesību publisko izsoli.
![]() |
ĒKAS PARAMETRI Paredzēts izbūvēt energoefektīvu ražošanas ēku, kas sadalīta trīs blokos (1.kārta, 2.kārta, 3.kārta) un izveidot pieguļošās teritorijas nepieciešamo infrastruktūru. Iebraukšana teritorijā nodrošinātā no Lidostas ielas, zemesgabala R pusē. Kā seguma materiāls pie ēkas tiek izmantots asfalta segums un bruģakmens segums projektētajām gājēju ietvēm. Katram noliktavas blokam savā būvniecības kārtā pie ēkas tiek paredzētas autostāvvietas , t.sk. paredzētas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un elektrouzlādes stāvvieta vieglajiem transportlīdzekļiem. |
Telpu kopējā platība – 11 120,9 m²
Augstums no zemes līdz korei – 9,02 m (augstākajā vietā) |
![]() |
INŽENIERTĪKLU RISINĀJUMI
Ūdensapgādes un kanalizācijas daļa (UK/UKT/LKT)
|
Ventilācija (AVK-V)
|
Siltummehānika (SM)
Apkure (AVK-A)
|
Elektronisko sakaru sistēmas (ESS)
|
Elektroapgāde (EL/ELT)
|
Ugunsdzēsības un automātiskās signalizācijas daļa (UATS)
|
PRASĪBAS ĒKAS NOMNIEKAM:
- komersants (nomnieks) darbojas viedās specializācijas jomā, industrijās ar augstu pievienoto vērtību (zināšanu ietilpīga bioekonomika, biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija, fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas, viedā enerģētika un mobilitāte, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas);
- komersants nodarbojas ar inovācijām1 vai ražo inovatīvus vai augstas pievienotās vērtības produktus2 ;
- komersants ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. jūlijam radīs jaunas darba vietas ar vidējo darba algu, kas pārsniedz vidējo darba samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē;
- komersants ne vēlāk kā līdz 2028. gada 31. decembrim veiks nefinanšu investīcijas paša nemateriālajos ieguldījumos un pamatlīdzekļos;
- plāno uzsākt preču un pakalpojumu eksportu trīs gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves;
- komersantam ir izstrādāta laba korporatīvā pārvaldība saskaņā ar Korporatīvās pārvaldības kodeksā (pieejams vietnē:https://www.tm.gov.lv/sites/tm/files/media_file/korporativas-parvaldibas-kodekss_0.pdf) norādīto labas korporatīvās pārvaldības skaidrojumu (ar labas korporatīvās pārvaldības jēdzienu saprot procesus, kas veicina komersanta darbības efektivitāti un ilgtermiņa vērtības pieaugumu jeb pasākumu kopumu komersanta darbības mērķu sasniegšanai un komersanta darbības kontrolei, kā arī ar komersanta darbību saistīto risku novērtēšanai un pārvaldīšanai, tādējādi laba korporatīvā pārvaldība ir veids, kā jebkurš komersants, neatkarīgi no tā izmēra, īpašnieku struktūras, vai tas ir valstij vai privātajiem investoriem piederošs komersants, var veicināt izaugsmi un nodrošināt ilgtermiņa panākumus) un ir pieejami finanšu resursi (ir iespēja segt ieguldījumus no saviem resursiem, vai piesaistīt aizdevumus utt.);
- plāno uzsākt preču un pakalpojumu eksportu trīs gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves, norādot plānotu eksporta apmēru;
- plāno ieguldījumus pētniecībā un attīstībā, tostarp darbinieku kompetenču pilnveidē, triju gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves, norādot plānotu ieguldījuma apmēru. Par kompetenču pilnveidi tiek uzskatīta profesionālo zināšanu paaugstināšana, ko iegūst pētniecības aktivitāšu īstenošanā.
KONTAKTINFORMĀCIJA:
1 Inovācija ir zinātniskās, tehniskās, sociālās, kultūras vai citas jomas ideju, izstrādņu un tehnoloģiju veiksmīga īstenošana jaunā produktā, pakalpojumā vai procesā. Būtiska inovācijas īpašība ir tas, ka tā ir īstenota. Produkta vai pakalpojuma inovācija ir uzskatāma par īstenotu tikai tad, kad tā ir nonākusi tirgū. Procesa, mārketinga vai organizatoriska inovācija ir īstenota tikai tad, kad tā ir praktiski ieviesta un tiek lietota attiecīgajā organizācijā.
2 Produkti ar augstu pievienoto vērtību ir produkti, kuru ražošanas pievienotā vērtība noteiktā laikā (gadā, stundā) uz vienu nodarbināto ir augstāka nekā vidēji tautsaimniecībā, tātad ir lielāki kopējie ienākumi un augstāka to produktivitāte.