Seminārs „Dažādības vadība” Izglītības ziņas

88
Seminārs „Dažādības vadība”

Š.g. 8.maijā J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijā notika seminārs „Dažādības vadība”. Šī aktivitāte, kas plānota kā 24 akadēmisko stundu pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides A programmas kursi,  notika projekta „Integrācijas inkubators romu bērnu un jauniešu atbalstam” (līgums Nr. 2012.EEZ/PP/2/MAC/041/011) ietvaros. Daugavpils pašvaldība, pilsētas Izglītības pārvalde ir projekta īstenotāja, biedrības „Izglītības iniciatīvu centrs” asociētais partneris. Semināra mērķis bija radīt izpratni par multikulturālu izglītību, atklāt etniskās nevienlīdzības iespaidu uz izglītības politiku un praksi. Semināra dalībnieki bija astoņu Daugavpils skolu un 4 pirmsskolas izglītības iestāžu  pedagogi, pilsētas Izglītības pārvaldes pārstāvji. Semināru vadīja Mg. paed. Sandra Kraukle, kas ievadā klātesošos iepazīstināja ar projekta gaitu, plānotajiem pasākumiem Daugavpilī.  Dalībnieki tika iepazīstināti ar pretdiskriminācijas normatīvo dokumentu bāzi, uzzināja, kā atpazīt diskrimināciju izglītībā un sabiedrībā. Pedagogi varēja paplašināt zināšanas par multikulturālās izglītības būtību, mērķiem un iezīmēm. Visi bija vienisprātis, ka iekļaujošas izglītības mērķis ir dažādu etnisko grupu bērnu iekļaušana vienotā izglītības sistēmā, kas tieši veicina iecietību. Taču tika uzsvērts, ka milzīga loma ir prasmīgai šī procesa vadībai, ko īsteno tieši pedagogi un izglītības iestāžu administrācija. Dalībniekiem tika dota iespēja apgūt prasmes daudzveidīgas mācību darba organizācijas formu izmantošanā, viņi varēja iepazīties ar darba metodēm multikulturālā klasē romu bērnu iekļaušanai, ņemot vērā romu kultūras specifiskās iezīmes.

Semināra dalībnieki strādāja dažādās darba formās un aktīvi iesaistījās diskusijā, dalījās ar savu pedagoģisko pieredzi un novērojumiem. Vairums dalībnieku atzina, ka sabiedrībā valdošie sterotipi ir vairāk mīti, jo, piemēram, romu bērni ir ļoti talantīgi un ātri apgūst mācību vielu. Traucējošais faktors, lielākoties, ir ģimenes pozīcija, tieši šie jautājumi ir atrisināmi. Dalībnieki atzina, ka bija aizraujoši uzzināt par romu identitātes un romu kopienas dzīves stila īpatnībām Latvijā. Secinājām, ka reizēm aizņemtības un aizspriedumu dēļ tik maz zinām viens par otru, lai gan dzīvojam tepat līdzās! Pedagogu uzskata, ka, ņemot vērā romu dzīves situāciju, etnopsiholoģisko raksturojumu un ietekmi uz izglītošanos, var veiksmīgāk risināt ikdienas saskarsmi un veicināt mācību sasniegumu izaugsmi.

Jāpiebilst, ka š.g. jūnijā projekta ietvaros J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā, notiks 5.-6.klases 25 izglītojamo 3 dienu aktivitāte „Brīvdienu akadēmija”.

Projekta komandas vārdā  pateicos J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas administrācijai par viesmīlību un atbalstu semināra organizēšanā!

Projektu finansiāli atbalsta: Islande, Lihtenšteina un Norvēģija

Projektu līdzfinansē: Daugavpils pilsētas pašvaldība, Jelgavas pilsētas pašvaldība, Talsu novada pašvaldība un Valmieras pilsētas pašvaldība.

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
eksperte projektu jautājumos
Evelīna Balode
t.65425102
evelina.balode@daugavpils.lv

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!