Daugavpils Universitāte pārstāvēja Latviju 8. Starptautiskajā dialoģiskās patības konferencē Hāgā Izglītības ziņas

92
Daugavpils Universitāte pārstāvēja  Latviju 8. Starptautiskajā dialoģiskās patības konferencē Hāgā

Latviju šajā “ceļojošajā” konferencē jau trešo reizi (pirms tam – Kembridžā un Atēnās) pārstāvēja Daugavpils Universitātes  Ilgtspējīgas izglītības institūta profesore Anita Pipere. Konference deva iespēju iesaistīties dialogā ar dažādu pasaules valstu zinātniekiem un turpināt skaidrot gan Latvijas vietu pasaules kartē, gan sociālo zinātņu un izglītības pētījumu problemātiku Latvijas kontekstā. Turklāt piedalīšanās šāda veida konferencēs stimulē zinātnieku starpdisciplināro orientāciju sociālo zinātņu diskursa ietvaros.

 

Bez līdzsvarota iekšējā un ārējā dialoga nav iespējama demokrātiska personība un demokrātiska sabiedrība. Šī bija viena no pamatidejām ap kuru vienojās 8. Starptautiskās dialoģiskās patības konferences dalībnieki, kuri no šī gada 19. līdz 22. augustam apmeklēja konferences piedāvātās plenārsēdes, sekcijas, simpozijus, diskusiju grupas un seminārus  Hāgas Lietišķo zinātņu universitātes futūristiskajā vidē.

Dialoģiskās patības teorija, kuru izstrādājis un ieviesis Nīderlandes psiholoģijas profesors Huberts Hermans (virziena un konferences teorētiskais līderis), pasaulē patreiz ir augošs un perspektīvs virziens psiholoģijā un sociālajās zinātnēs. Šo virzienu iedvesmojuši tādi teorētiķi kā krievu filosofs M.Bahtins, amerikāņu psihologs V. Džeimss, un tas balstās uz jaunākajiem virzieniem kultūras, kognitīvajā un sociālajā psiholoģijā, kā arī progresīvām iestrādēm psiholoģiskajā konsultēšanā un psihoterapijā. Dialoģiskās patības pieeja ir cieši saistīta ar naratīvo psiholoģiju, konstruktīvismu un kultūras psiholoģiju, bet tās centrā ir daudzbalstīgās patības jēdziens.

        
Konferencē Anita Pipere ar līdzautori III pētnieci Ilonu Mičuli prezentēja pētījumu „Dialogical Self of Mathematics Teachers: An Interpretative Phenomenological Analysis” [Matemātikas skolotāju dialoģiskā patība: Interpretatīvā fenomenoloģiskā analīze], sintezējot izglītības, izglītības psiholoģijas, identitātes pētījumu un dialoģiskās patības teorētiskos un empīriskos aspektus.

Jāatzīmē, ka īpaši liela uzmanība šogad konferencē tika veltīta tieši izglītības problēmām dialoģiskās patības kontekstā. Tas norāda, ka patlaban izglītības pētniekiem un praktiķiem ir radusies daudzsološa un vērtīga iespēja integrēt Dialoģiskās patības teoriju savos pētījumos un darbā. It īpaši tas attiecas uz ilgtspējīgas izglītības jomu, kas savā būtībā balstās uz dialoģiskumu kā vienu no galvenajiem šādas izglītības pamatprincipiem.  
                          
Reģistrāciju Dialoģiskās patības konferencei finansiāli atbalstīja Daugavpils Universitāte.

Papildu informācija:
Prof. Anita Pipere

Dialoģiskās patības institūts
Ilgtspējīgas izglītības institūts
T. 654 27411
E-pasts: anita.pipere@du.lv
 

Informāciju sagatavoja:
Zane Ločmele
Daugavpils Universitātes Starptautisko un sabiedrisko attiecību daļas

Sabiedrisko attiecību menedžere
T.: 654 25564; 29191170

e-pasts: zane.locmele@du.lv

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!